Wat doet u als u niet tevreden bent?
Klacht over een zorgaanbieder
Bent u niet tevreden over de zorg? Bespreek uw klacht dan altijd met de zorgaanbieder. Komt u samen niet tot een oplossing? Dan kunt u een schriftelijke klacht opsturen naar de zorgaanbieder. Alle zorgaanbieders hebben een klachtenregeling en een klachtenmedewerker om te zorgen dat uw klacht goed wordt afgehandeld. Bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u naar een geschillencommissie gaan. De zorginstelling informeert u daarover.
U kunt bij ons terecht voor advies
U kunt bij ons terecht voor advies over het indienen van de klacht of tijdens de klachtenprocedure. Uiteraard is uw privacy geborgd. Wij nemen alleen contact op met de zorgaanbieder als u daarvoor toestemming geeft. Maar ook als u ons advies of onze hulp niet nodig heeft horen wij graag uw klacht.
Klacht over het zorgkantoor
Bent u niet tevreden over Zorgkantoor Friesland? Meld dit bij ons door ons online klachtenformulier in te vullen. Uw klacht kunt u ook sturen naar:
Zorgkantoor Friesland, Postbus 730, 8901 BM Leeuwarden
Niet eens met het antwoord op uw klacht
Dan kunt u binnen één jaar uw klacht melden bij de Nationale ombudsman.
Niet eens met een besluit van het zorgkantoor
Bijvoorbeeld over de toekenning of vaststelling pgb. Dan meldt u geen klacht, maar kunt u bezwaar maken tegen het besluit.
Klacht over de eigen bijdrage
Klachten over de eigen bijdrage en het CAK meldt u bij het CAK. Op de website van het CAK vindt u alle contactgegevens.
Heeft u hulp nodig bij uw klacht?
Wij helpen u graag. U kunt ook terecht bij organisaties voor onafhankelijke cliëntondersteuning. Hulp en advies is altijd gratis.
Naar contactgegevens en meer informatie over cliëntondersteuning
Heeft u een andere vraag?
Bel met ons
Maandag t/m vrijdag
8.00 - 17.00 uur
Mail ons
Uw vraag, opmerking of documenten stuurt u via ons contactformulier.