Wachtlijsten
Drie leveringsstatussen
We maken onderscheid in vijf leveringsstatussen, waarvan drie wachtstatussen: Actief wachtend, Niet-actief wachtend en Niet wachtend. In het AW39-bericht geeft u de leveringsstatus aan ons door. U leest hieronder wat elke status betekent.
Actief wachtend
Cliënten met deze status hebben een dringende opnamebehoefte vanwege de situatie rondom gezondheid en/of gedrag. Wij bewaken dat cliënten met deze status binnen de Treeknorm worden opgenomen. Dit betekent voor cliënten met een V&V indicatie dat ze binnen 6 weken opgenomen moeten zijn. Voor cliënten met een andere indicatie moet dit binnen 13 weken geregeld zijn.
Niet-actief wachtend
In deze situatie is er geen dringende opnamebehoefte, maar de cliënt wil binnen één jaar opgenomen worden. De cliënt kan thuis op verantwoorde en doelmatige wijze wachten op een opname bij zijn voorkeursaanbieder.
Niet wachtend
Deze status wordt gebruikt voor cliënten die nog twijfelen over hun opnamewens. Ook wordt deze status toegekend aan cliënten die voor de zekerheid bekend willen blijven bij een zorgaanbieder. Er wordt met deze status geen wachttijd opgebouwd.
Heeft u een andere vraag?
Bel met ons
Maandag t/m vrijdag
8.00 - 17.00 uur
iWlz-helpdesk
Voor algemene vragen over iWlz.
Maandag t/m vrijdag
8.30 - 12.00 uur
Voor technische vragen over declaraties neemt u contact op met de Helpdesk iWlz van Zilveren Kruis Zorgkantoor.